11 Mart 2008

ŞİMDİKİ ÇOCUKLAR HARİKA

Aziz Nesin'in bu kitabını ortaokul yıllarımda iken okumuştum. O kadar çok gülmüştüm ki, babam merak ederek odama gelmişti. Çocukların gözünde büyüklerin nasıl göründüğünü anlatan bu kitabı, şimdi üç çocuk annesi olmuşken tekrar okumalıyım, diye düşünüyorum.

Şimdiki çocuklar gerçekten harika, Okula giden çocuğu olanlar bilir, yazılı sınavların yoğun olduğu bir dönemdeyiz. Çocuklar hemen her gün bir yazılı ya da test oluyorlar, bugünlerde. 4. sınıfta okuyan ortanca oğlum, maşallah derslerinde gayet başarılı. Yazılılarda kendisinden kopya çekmek isteyen arkadaşlarına karşı yeni bir yöntem geliştirmiş. Geçen gün okuldan geldiğinde, sınavlarından bahsederken, aynı sırayı paylaştığı, dersleri zayıf olan arkadaşının, yazılıda yine kendi kağıdına baktığını söyledi. Ve aramızda geçen diyalog şudur;

-Anne, biliyor musun, kağıdımı hiç kapatmadan yazılı sorularının tamamını yanlış cevapladım.Sonrada kıyamadım, bazılarını yanlış, bazılarını doğru yaptım ki, zayıf değil de 2 ya da 3 alsın. Yanımdaki tembel, benden geçinmeye çalışan X kişi hepsini sevinçle yazdıktan sonra, çaktırmadan, yanlış cevapları silip, doğrularını yazdım.

-Oğlum, kağıdına baktığını öğretmenine söyleseydin ya...

-Yok anne, o hep öyle yapıyor,birde bana "ben senden daha akıllıyım" diyor, ona bir ders vermek istedim.

-Ya kendin doğru cevapları yazmayı yetiştiremezsen, zil çalarsa ?

-Yok anne, ooooo ben hemencecik yapıyorum.

-?????

Gülmemek için kendimi zor tuttum.

Ne diyeceğimi şaşırdım. Şimdiki çocuklar gerçekten harika......