19 Mart 2008

KARINCASAL DİYALOGLAR




-Anne, karınca eti yenir mi ?

-Yenmez oğlum.

-Sen hiç yanlışlıkla karınca yedin mi ?

-Bildiğim kadarı ile yemedim.

-Karıncaların kanı var mı ?

-Bilmiyorum ama sanırım vardır.

-Anne, niye artık bizim evde karınca yok, eskiden çok vardı ?

-Onların hoşlanmadığı bazı kimyasal ilaçlar kullandım, o yüzden artık gelmiyorlar.

-Karıncalar gerçekten çalışkan mı ? Yoksa benciller mi ? Neden her şeyi evlerine taşıyorlar ?

-????

-O kadar şeyi gerçekten yiyebiliyorlar mı?

-????

-Anne, karıncalar etobur mu ? otobur mu ?

-?????

-Ben karınca olsaydım bir sürü maceralar yaşardım ?

-Nasıl maceralar oğlum ?

-Bizim evin yerlerinde gezinir, eşyaların nasıl da dev gibi olduğuna bakardım, hani onlara çok büyük ya .Ya da üst dolaplarda gezinirdim, uçurum gibi gelirdi, dolapların içlerine keşif yapardım.

-???

-Anne, eski evimizde portakal suyu sıkarken, bir baktım ki, içinde bir karınca varmış, onunda suyu sıkıldı. İçmiştim, bir şey olur mu? Karınca suyu nasıl bir şey ?

-?????

-Anne, karıncaların içinde, bizimle aynı organlar var mı ?Organları nasıl sığmışlar ?

-????

-Anne, karıncalar birbirlerini nasıl tanıyorlar ?

-?????

-Anne, niye cevap vermiyorsun ?

-Hadi yavrum okula geç kaldın.

Bu soruları sabah kahvaltı yaparken, iki dakika içinde peş peşe sıralayıp, gitti okuluna benim dördüncü sınıfta okuyan, 2 numaralı oğlum. Sanırım karınca anatomisi hakkında biraz araştırma yapmalıyım.