27 Şubat 2008

MEYVELİ VE JÖLELİ PASTA






PANDİSPANYA
5 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilin

Malzemeleri mikser ile çırpıp, kelepçeli kek kalıbında pişirdim. Piştikten sonra kalıptan çıkarıp, soğumasını bekledim.

ÜST MALZEME
1 kutu sıvı krema
3-4 kaşık pudra şekeri
2 paket tart jöle
Vişne reçeli
Meyve

Sıvı kremayı pudra şekeri ilave edip, mikserde 5 dakika çırptım. Koyulaşan kremayı pandispanyanın üzerine sürdüm, üzerine de dilimlenmiş muzları dizdim. Kelepçeli kalıbın üst kısmını krema sürdüğüm pandispanyaya tekrar geçirdim. Tart jöleyi üzerinde yazılı tarife göre vişneli reçel ile hazırladım. Üzerine dökeceğim jöle yanlara taşmasın diye geçirdiğim kelepçeli kalıbı sıkıca kapatıp, tüm jöleyi eşit biçimde pandispanyanın üzerine döktüm. 2-3 saat sonra kelepçeli kalıbı dikkatli biçimde çıkardım, jölesi kalıp gibi donmuş pastamız servise hazırdır, afiyet olsun.