7 Ocak 2009

GOOGLE ÇOCUK OYUNCAĞI MIDIR ?

Bu çocuk bazen beni gerçekten şaşırtıyor.

Tesadüfen Derya Baykal'ın programında, hediye ettiği minik dikiş makinelerine gözüm takılmış, kısa bir süre önce aynısından oyuncak dikmek için satın alıp, hiç bir işe yaramadığı, dikmediği için, çocuklarıma içinin metal-teknik aksamını incelemeleri için sökmeleri üzerine verdiğimi düşünüp, bir de bu makineden isteyenler nedeni ile, kanalın telefonlarının kilitlendiğini duyup, şaşırırken, bilseler istemezlerdi makineyi diye aklımdan geçirirken, bu ve buna benzer pek çok şey daha düşünürken, Musti,

-Anne komik yazdım, komik çıktı, deyip duruyordu. (aslında çok acayip telaffuz ediyor komik kelimesini, karşılayacak harf-kelime bulamıyorum.)

Birden kafamdan dikiş makinesi vs konularını atıp, Musti'ye yoğunlaştım, ne diyor diye..

Daha önce pek çok kez google'den arama yaptı, araba markalarını neredeyse ismi ile aynı dönemde öğrendiği, arabalara acayip düşkün olduğu için, çok araba markası yazıp aramışlığı vardır yakın geçmişte. bmw ya da bmc markaları ile başlamıştı önce, harflerin sırasını karıştırıyordu tabi ki, google "şöyle mi demek istemiştiniz" diye sorduğunda işini hallediyordu. Daha sonra toyota, hyundai vs. devam etti, yanlış yunluş bir şekilde halletti işini, ama hep yazmaya uğraştı.

Bir televizyonun, bir pc'nin başına koşup durduğunda da, o anda açık olan kanalı google'de aradığına şahit olmuştum.

Kafamdan bunlar geçerken, bu sefer ne yaptı ki, düşüncesi ile bilgisayarın yanına gittim. Komik bir video animasyon açmış, izleyip, gülüyor ve bir yandan bana,

-Anne komik yazdım komik çıktı bak diyordu.

Fareyi aldım elime, geri butonuna tıkladım, google ana sayfası çıktı ve arama sütununda "komik" yazıyordu.

Muhtemelen abilerinden görmüştür. Zamane çocukları ilginç olabiliyor.Biz zamanında pek saftık sanki....

12 yorum:

Adsız dedi ki...

evet tabiri caizse zehir gibiler hakikaten ama dikkatli olmalısınız bu arama işlemlerini o yaşta çok fazla ilerletmesin bazen hiç beklenmedik aramalardan hiç beklenmedik sayfalar çıkabiliyor Allah muhafaza .Yavruları korumak çok zor :( Buarada Musti kaç yaşındaydı ? :D

Betül dedi ki...

yan tarafta yaş zımbırtısı var, yakında 4 olacak ablası inş. dediğinde çok haklısın, sadece yanımızda iken pc başına oturmasına izin veriyoruz.

GeCe dedi ki...

maşallah mustiye, bence oyuncak ama öğretiyor da aynı zamanda google , bazı sayfaları engelleyebilirsiniz, kurcalamasına izin ver bence çünkü deneyerek daha iyi öğreniyor çocuklar

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

çık çık çık ...kurnaz ve akıllı bir çocuk bu :),yakında ben de blog açayımd iyebilir hı ona göre :))

KelebekGibi dedi ki...

Maasallah 4 yasina girecek ve böyle maharet, zamane cocuklari diyor insan böyle görünce, zeki olmasi seni sevindirmistir tabiki, kendi kendine birilerinden görüp kapmasi cok güzel :)

Betül İnce dedi ki...

Musti harika Betül'cüğüm, abilerinden görmüş bile olsa aklında tutup yazması çok önemli bence. Zaman geçtikçe daha da çok şaşırtacak seni sanırım.

Sevgilerimle.

leyya dedi ki...

pes artık vallahi))maşaallah barekallah diyorum başka ne denir onu da bilmiyorum))bugün sts miz var bizim de..merak heyecan karışımı bekliyorum çocukların ikisini de)

leyya dedi ki...

pardon sbs deneme sınavı)

Disalce dedi ki...

google un en çokda bunumu demek istemiştin demesine gülüyorum...

bizim bile oyuncağımız olmuş..çocuklara ne diyesin...

iyiki var....

Cocukla Cocuk dedi ki...

bravo mustiye ama yine de internetin başında yalnız bırakmamak gerektiğini düşünüyorum. dikiş makinası olayı ise tam bir sahtekarlık ne yazıkki
sevgiyle kalın

Cocukla Cocuk dedi ki...

bravo mustiye ama yine de internetin başında yalnız bırakmamak gerektiğini düşünüyorum. dikiş makinası olayı ise tam bir sahtekarlık ne yazıkki
sevgiyle kalın

Cocukla Cocuk dedi ki...

bravo mustiye ama yine de internetin başında yalnız bırakmamak gerektiğini düşünüyorum. dikiş makinası olayı ise tam bir sahtekarlık ne yazıkki
sevgiyle kalın