10 Kasım 2008

SANDALYE KEYFİ

Ne hoş bir sandalye değil mi ? Oturmak için değil, sanki seyirlik. Kadın eli değince eski bir sandalye bile güzelleşebiliyor. Seviyorum çocuk ruhlu tasarımları.

Bu sandalyeyi görünce aklıma yıllar önce "sos ! ana babalara yardım" kitabından öğrenip, gerektikçe çocuklara uyguladığım mola uygulaması geldi.

Mola aslında bir tür ceza tekniği. Çocuğun olumsuz davranışları ısrarla yapması durumunda, yaşıyla doğru orantılı olarak, (örneğin, 3 yaşında ise 3 dakika, 8 yaşında ise 8 dakika ) belirli bir süre eğlenceli olmayan bir ortamda sandalyede oturtarak, günlük yaşamına o kadar dakika ara verdirmek, bu konuyu düşünüp, farkındalık sağlamak.

Ben bu yöntemin çok faydasını gördüm, çok sık uygulamamız gerekmedi ama özellikle ilk uygulamalarda çocuklar fena bozuluyorlar hatta bir süre sonra, süre bittiğinde bile "kalkmayacağım işte" diye direnip, protesto ediyorlar :)) Geçenlerde Musti, onu uyardığım bir davranışı nedeni ile kendiliğinden oturup, bir de bana trip yapıyordu :) Alem bu çocuklar.

Diyeceğim odur ki, bu sandalyede mola cezası çok eğlenceli olmalı. :)

4 yorum:

zehra dedi ki...

:)))güldüm
ama sandalye super:))

Hülya Konar dedi ki...

ilk kez duydum bu mola tekniğini.çok ilginç geldi.illaki bir yerlerde işime yarar bu bilgi...

sadece örmyorsun aynı zamanda birsürü şeyde biliyorsun betül...

teşekkürler bu güzel bilgi için.

ayrıca sandalyeyede bayıldım.

Betül İnce dedi ki...

Biz hiç ceza uygulaması yapmadık, yapmamız gerekirdi belki. Ama Musti'ye bayıldım daha ne diyeyim.

Sevgilerimle Betül'cüğüm.

Cocukla Cocuk dedi ki...

bir yorumda gordugum kadarıyla mola, ceza ile karıştırılıyor. ara verme de denen mola aslında bir ceza değil, cocugu yaramazlığa iten uyarıcıların oldugu ortamdan uzaklaştırmaktır.

Sandalye çok guzel, ceza bile alabilirim ustunde :))
sevgiler bizden