5 Haziran 2008

ŞEKERLEMELİ FİKİRLER



Merhabalar,
Çocuklar gerçekten çok ilginç zanlara sahip olabiliyor, Musti'm ( 3 yaşında ) ben mutfakta yemek yaparken ağlayarak yanıma geldi. Elinde paketinden yeni çıkarttığı topitopunu bana uzatarak, döndürmemi istedi. Elime aldım, ne istediğini tam anlayamadan, dediğini yapmaya çalıştım, o bir yandan söyleniyor. Baktı ki, annesi durumu kavrayamadı, hemen şekerini elimden geri aldı ve topitopun sap kısmının şekerden çıktığını ve sapı çevirerek vida gibi şekere monte etmemi istediğini anlattı. Topitopun sapı şekere vidalı mıdır ? :) Sanırım bu fikir ona, babası ile evde yaptığı bazı tamir işleri deneyiminden kalmış olmalı.

Daha sonra, ne yemek yaptığıma baktı ve kızartma yaptığımı gördü, daha sonra bir baktım ki, sapsız olduğu için, yemekten vazgeçtiği şekerini, biberlere sürerek, bulaştırıyor, "oğlum ne yapıyorsun ?" dediğimde de, "biberler acılar, tatlı olsunlar anne" cevabını aldım.

Artık ellerimizi yıkama zamanı idi, banyoya doğru beraberce yol alırken, o minik ellerini açıp kapatıyor ve şekerin yapış yapış olma durumunu tecrübe ettikten sonra, bana dönerek, "anne bak ellerim, mıknatıslı" dedi.

Çocuklar ne kadar yalınlar, sabit fikirlerden ve ön yargıdan uzak...