17 Nisan 2008

DOĞAÇLAMA BROWNİ KURABİYE

Merhabalar
Yine koşturmaca ile geçen, yoğun ve yorucu bir günün ardından, birden tatlı krizim tuttu. Hepimiz biliriz, biz bayanların tatlı krizleri meşhurdur. Mutfağa gidip, çayım yanına tatlı olarak eşlik edecek bir şeyler aradım, ama nafile. Hemen tatlı bir şeyler yapmalıyım dedim ve sıvadım kolları. Kurabiye hamurunu hazırladığım tasa dolapta ne bulursam doldurdum. Hatta öyle karıştırdım ki, sonuçtan şüphelenmeye başladım, nasıl bir şey olacak diye. Çocuklarımda o sırada okuldan geldiler, fırından gelen mis gibi kurabiye kokusunu duyunca, sabırsızlıkla beklemeye başladılar. Ve kurabiyemiz pişip, fırından çıktığında sonuç mükemmeldi. Tam bir browni kurabiye ya da browni bisküvi elde etmiştim. Tamamen doğaçlama hazırladığım için, tarifini hemen bloğuma yazıyorum. Resim çekmek için, kurabiyeleri tabağa alıp, poz verdirecek :) fırsatım bile olmadı.Kurabiyeye özellikle fazla un eklemedim, çünkü sert olmasını istemedim, yayılıp şeklini muhafaza etmemesi ondandır, un miktarı arttırılırsa şeklini kaybetmeden pişecektir.
Tarifi:
1 margarini fazla ısıtmadan erimesini sağladım
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı mısır nişastası
1 büyük paket kakao
5 çorba kaşığı hindistan cevizi
2 tatlı kaşığı tarçın
Bu malzemeleri bir kaşık yardımı ile, iyice karıştırıp
3 çay fincanı un
1 kase dolusu çekirdeksiz kuru siyah üzüm
Kabartma tozu
Vanilin
Tüm malzemeleri yoğurup, kurabiye şekli verdim ve yağlı kağıt serili tepsiye dizip, fırında fazla kurutmadan pişirdim.Afiyet olsun.