7 Mayıs 2008

BİR "ANNE SÜTÜ VE KİLO" HİKAYESİ......

Merhaba,
Bahar geldi, tüm hanımlar kilolarına odaklandı ve tabi ki ben de . Ama ben de durum farklı. Malum ben üç çocuk annesiyim. Yakın geçmişe kadar kilo problemim yoktu. Musti doğduğunda, her hamileliğimde olduğu gibi yine çok kilo almıştım. Onu emzirme döneminde bunların çoğunu verdim. Ta ki, 1 yaşına kadar, 1 yaşından sonra kilo kaybım durdu. Çünkü eskisine göre daha az süt üretimi yapıyordu bünyem. Malum süt veren anneler günde ekstradan 500 kalori kaybediyorlar. Süt verme, ben de kilo kontrolorü işlevi gördü. Mustim anne sütü almaya devam ettiği süre içinde hiç kilo almadım. Gönlümce, hiç kilo kaygısı yaşamadan, günün her saatinde, istediğimi yiyebiliyor, hiç yürüyüş filan yapmıyor ve incecik kalıyordum. :) Herkes, özellikle yeni tanıştığım kimseler, 3 çocuk annesi olmama inanamıyorlardı.

Ve Musti'm 2 yaşına geldiği zaman artık anne sütü almayı bırakma zamanı gelmişti. Ama o öyle anne sütüne düşkündü ve ben de kilo almam engellendiği için bu durumdan öyle memnundum ki,:)) sütten ayırma işini biraz erteledim. :)

Musti 2.5 yaşına geldiği zaman artık kesin bir biçimde bunu halletmeliydim ve bir arkadaşımın tavsiyesi ile baharatçılarda satılan bir maddeyi kullanarak, Musti'me iki gün içinde hiç sorunsuz anne sütü almayı bıraktırdım.( Büyüyünce zor olur derler, ama bu doğru değil.)

Şimdi Musti'm 3 yaş 3 aylık, ve ben sütten kestikten sonra, bu zamana kadar tam 6 kilo aldım :( Anne sütü verdiğim zamanlardaki beslenme alışkanlığıma devam ettiğim için :( Acilen kendimi disiplinize etmem, yeni beslenme alışkanlığı edinmem ve yürüyüş ya da egzersiz programına uymam gerekiyor.
Ben yürüyüşe gidiyorum, herkese sevgiler......