9 Şubat 2008

FRAMBUAZLI PASTA


Merhaba,

Bu pastanın başına gelen, pişmiş tavuğun başına gelmemiştir herhalde. Terslikler Musti'nin mikseri yere atıp, bozması ile başladı. Artık çalışmayan bir mikserim var. Neyse ki kız kardeşi blendır bayağı bir hamarat çıktı da, ablasının işlerini hallediverdi.Üstünü süslemek için hazırladığım royal icinglerde sorun çıktı. Vs.... Bir de evde çoluk çocuk ve tatlıyı çok seven bir eş olunca, bu kadarının resmini bile zor çektim.

Gelelim pastamızın tarifine, şimdiye kadar yaptığım en lezzetli pasta diyebilirim. Pandispanya yumuşacık, sünger gibi ıslatmaya hiç gerek duymadım. İyi ki de ıslatmamışım yoksa dağılırdı. Bundan sonra hep bu pandispanyayı kullanmaya karar verdim. Pandispanyanın tarifi pastacıokulundan
Ara krema için pastacı kreması kullandım. Frambuazları Metro'dan aldım.

Pandispanya için
5 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilin
Tüm malzemeler karıştırılıp 175c fırında pişirilir.

Pastacı kreması için
250 gr süt
1 çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
3 yumurta sarısı
Kakao
Vanilin
Tüm malzemeler tencereye konulur, puding gibi karıştırarak pişirilir. Soğuduktan sonra blendırdan geçirilir. Kremasını bol sevdiğimiz için, bu malzemelerin iki katı ile iki ölçü krema hazırlayıp kullandım.

Üst krema için
2 paket dr oetker vanilyalı cremeole yi üzerinde yazılı tarife göre hazırlayıp,
2 paket krem şanti ile karıştırdım.

En üst sos için
Dr oetker ahududulu-çilekli meyve sosu kullandım, ama olmasa da olurdu.

Pandispanya soğuduktan sonra ikiye bölüp arasına pastacı kremasını sürdüm. Üzerine frambuazları dizip, diğer pandispanyayı üstüne kapattım. Üst krema ile pastayı kaplayıp, tekrar frambuazlar ile süsleme yaptım. Afiyet olsun.