22 Eylül 2007

ZENCEFİLLİ BİSKÜVİ

Merhaba

Bu aralar kurabiye canavarı oldum, neredeyse her gün kurabiye yapıyorum. Çoğunun resmini bile çekemeden bitiyor. Hazır tarifleri türlü türlü deneyip, değişik versiyonlarını uyguluyorum.Bu kurabiye de en son yaptığım.Ama artık kurabiyeden başka bir takıntı hasıl oldu bende. Ne mi ?? Örgü :) Evet acayip şekilde örgüye ilgi duyuyorum bu aralar. Hayatımda ilk ve son kez 6 yaşında iken annemin yönlendirmesi ile küçük, tanımlayamadığım bir ŞEY !! örmüştüm. :)) Şimdi acilen bana örgü örmeyi öğretecek, zırt pırt sorularıma maruz kalacak, şunu nasıl yaparım, bunu nasıl yaparım , kaç ilmek olacak vs.. sorularıma sabırla katlanıp, cevaplayacak örgü ustası aranıyor.:))

Kurabiyenin tarifine gelince, temel olarak aynı karanfilli kurabiye hamuru ile yaptım. Bakınız. İçine ilave olarak, 1 çay kaşığı zencefil ve 1 çay kaşığı mahlep ilave ettim. Ceviz yerine de kavrulmuş, iri parçalara bölünmüş bol fındık kullandım. Afiyet olsun...