16 Eylül 2007

PIRASALI PATATESLİ BÖREK

Merhabalar
İtiraf ediyorum, ben bir sebze severim. Böreğin bile sebzelisini seviyorum. Benim böreğim ya ıspanaklı, ya patlıcanlı ya da pırasalı olmalı. Çocuklar patatesli börek istemişlerdi, ben de patateslerin içine soğan yerine, akrabası pırasayı ilave ettim.
Malzemeler
4 adet yufka
4 adet orta boy patates
5 adet pırasa
Tuz
Karabiber
2 bardak süt
1/2 bardak sıvı yağ
1 yumurta
Tarifi
Böreğin içi için, patatesleri soyup haşlıyoruz. Pırasaları ince ince doğrayıp, bir tencerede zeytinyağı ile hafif kavuruyoruz. Haşlanmış patatesleri çatala ezip, püre haline getirerek pırasaların içine ediyoruz. Tuz, karabiber ekleyip kısa bir süre daha pişirip altını kapatıyoruz. 1 yufkayı, yağlı kağıt serili fırın tepsisinin tabanına yayarak, kalan kısımlarını dışarı sarkıtıyoruz. Ayrı bir kapta hazırladığımız, yumurta, süt ve sıvı yağ karışımından, her yufka katının arasına bir miktar sürüyoruz. Yufkaları kat kat serip, orta katına, pırasalı patatesleri koyuyoruz. Kalan yufkaları, kat kat serip, en son dışarı sarkıttığımız kısımları da bohça gibi kapatıp, üzerine karışımımızı tamamen döküyoruz. 200C fırında 1 saat pişiriyoruz. Afiyet olsun.