1 Ocak 2009

ÇOCUKÇA

Annesi, ne zaman bir yere giderlerse her zaman yanlarına Musti için yedek kıyafet alır. Yedek kıyafet olarak, terlerse diye bir takım iç çamaşırı ve üşürse diye de bir hırka vb.bir giysi alır. Bunları ya çantasına, ya da güzel bir karton torbaya koyar ve yanlarında götürür.

O gün, Musti, annesi ve babası yine bir yere gideceklerdir. Annesi Musti'yi giydirmiş, kendisi hazırlanmaktadır. Musti de heyecanla bir şeylerle uğraşmaktadır, birazdan Musti, elinde annesinin çöp atmakta kullandığı poşetlerden biri, koşturup, anne ben hazırım diye ev içinde gezinmeye başlar. Anne sorar,

-O poşette ne var oğlum ?

-Menim kıfafetleyim.

-Bir bakayım.

Anne, poşete bakar, içinde şunları görür;

3 adet külot,

2 adet atlet,

1 pijama takımı

-Ne yapacaksın bunları oğlum.

-Eşyalayımı ben hazıyladım anne .

************************

Dönüşte, markete uğrarlar. Musti market arabasına, kafasına göre, çok sayıda ve çeşitte ürün taşır. Her çocuğun getireceği abur-cubur, ıvır-zıvır haricinde;

-Mr muscle sprey mutfak temizleyici,

-Hacışakir sıvı el sabunu,

-Ayakkabı boyası (botlarını boyayacakmış)

-sprey bebek yağı,

-oda parfümü

Bunlar Mustiye çaktırmadan geri bırakılır.

Sonra annesi, kasada ödeme yaparken fark eder ki, doldurduğu poşetlerin bir kısmı Musti tarafından, boşaltılmış. Poşetler tekrar doldurulur.Neyse ki, Musti'nin aradığı sadece meyve suyuymuş.

8 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

İleride iyi bir fıkra kitabı çıkar Musti'nin anılarından: "Musti'nin Maceraları" adı iyi gider. :)

Ayrıca afedersiniz ama "kilot" değil, "külot" efendim...

Betül dedi ki...

Hemen düzelttim, teşekkürler.

GeCe dedi ki...

valla güncellenen sitelerde ilk baktığım bu oluyor, merakla bekliyorum musti ve abilerinin maceralarını

leyya dedi ki...

bende aynen gece gibi takibediyorum musti ve abilerini))hay Allahm yaa hep aynı bunlar demekki..bende oğlumda bu takım taklavat taşıma işine çok şahidimdir))şimdi sanki mustiyi okurken oğlumun o yıllarına dönüyorum ve çok hoşlanıyorum bundan.hatta o zamanlardaki telaşemle kaçırdığım şeyleri bugün farkediyorum.aaa evet abdullah'da bunu yapardı diyorum ve gülümsüyorum yaa işte bu çok hoş bir duygu.mustiye,abilerine,tüm ailenize güzellikler içinde uzuuuun uzuuuun yıllar diliyorum..iyi cumalar olsun..

Betül dedi ki...

çok teşekkür ediyorum gece.

çok teşekkür ederim leyya.

Ayşe dedi ki...

Demek artik kendi kifafetleyini kendi hazirliyo kucuk bey, afferim musticigime..

annesi biliyosun dimi temkinli oldugundan uc bes cift almis, hem gittiginiz yerde belki yatiya kalirsiniz diye bile dusunmus ;))

Hülya Konar dedi ki...

evde herhangi bir nedenle seyahate çıkan birisi varsa zihnine o kişinin o seyahate hazırlanışını kaydetmiş kerata :)

edaca dedi ki...

mutfak temuslık malzemesını neden almıs bacummm ???