13 Kasım 2008

KAVGA




Çocuklar az önce başlayan bağrışmaların peşinden, koşa koşa gelirler annelerinin yanına.

Biri anlatır, sonra diğeri, sonra tekrar, sonra bir daha.....

Uzar gider....

İncir çekirdeğini doldurmayacak bir şeydir aslında bahsettikleri, ya da çocukça muzurluklardan biri.

Ama dünya var olduğundan beri geçimsizlik küçük kardeşler arasında adet olmuştur bir kere. Uymamak olmaz. Tuzu, biberidir ailenin.

Az sonra can ciğer kuzu sarması olacaklardır aslında, daha bugün can siperane savunmuştur kardeşini başka çocuklardan. Dışarıda birbirlerinin koruyucusu kesilmişlerdir hayata. Bir kaç saat sonra yine kendilerini kaybedeceklerdir beraber oynadıkları oyunun dünyasında.Hastalandığında diğeri, yine endişelenecektir.

Ama illa kavga da edeceklerdir.

Anne, hangi davranışın tetikleyici olduğunu öğrenmek için sorular sormaya başlar. Sorunlu davranış, doğrusu ile değiştirilmelidir çünkü.

O diğerine suç atar, diğeri ona.

Kavgalar bazen üçlü versiyona dönüşür.

Anne bilmez mi ki, kardeşleri uzlaştırmak 10 bilinmeyenli denklem çözmek kadar zor !

Düğüm olur sordukça, içinden çıkılamaz, kimse de memnun olmaz zaten.

Kriz yönetimi bu olsa gerek.

En sonunda iyi geçinmeyi öğrenene kadar ayrı odalara gönderilir kardeşler. İlk fırsatta tekrar didişeceklerini bile bile...

5 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Biz de küçükken kavgadan sonra anneme koşardık, olan biteni anlatma telaşıyla.. Annem her seferinde kimin haklı kimin haksız olduğu önemli değil derdi. Sorunu aramızda kavga etmeden çözmek zorunda kalırdık :)

Hülya Konar dedi ki...

canım,muhteşem bir blog header-ı olmuş...
3 çocuk ve sen ...

bayıldım...

Hülya Konar dedi ki...

koca kız oldum ben bile bazen kardeşimle kavga ediyorum :(

bu çok sevmekten kaynaklanan bir durum heralde:) atsan atılmaz satsan satılmaz nasolsa,eninde sonunda barışcan düşüncesi hakim sanırım kardeşler arasında...
yok senin çocuklardan bahsetmiyorum onların daha aklı ermiyordur bile hayatta olup bitene,kavgaya gürültüye...

neyse...hiç canın sıkılmıyordur heralde...aksiyon dolu günler ...

sevgilerimle.

Betül dedi ki...

aslıcım, biz kızlar daha uyumlu ve uzlaşmacı oluyoruz sanırım :)

hülyacım, teşekkür ediyorum headeri ben de çok beğendim, inşallah değişmem artık :) ya sorma hiç canım sıkılmıyor, aksiyon dolu günler :))

sevgiler.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Söylemesi ayıp kızkardeşimle hala didişir ve hiç ayrılmayız birbirimizden.