27 Aralık 2008

ANNE BENİM ADIM NE ?

Musti, bıcır bıcır, upuzun ve dolaylı cümlelerle konuşabilmesine rağmen, telaffuz bakımından bazen anlaşılması zor olabiliyor.

Bir şey söylediğinde-anlattığında karşısındaki tarafından anlaşılamamak, Mustiyi çok üzüyor. İsmini tam telaffuz edemeyen Musti, özellikle yeni biri ile tanıştığında, ismi sorulunca, isminin anlaşılmamasına çok bozuluyor.

X kişi;
-Ayyy ne tatlı şeysin, adın ne senin ?

-Uuaa

-Ne, ua mı ??????

Anne duruma müdahale eder, hemen çeviri yapar filan.

Bu tip diyaloglardan öyle bıkmış olamalı ki, son iki haftadır, katıldığımız her ortamda, ismi sorulduğunda hemen bana dönerek, herkesin anlayabileceği bir şekilde ve yüksek bir sesle;

-Anneeeeee, benim adım neeee ? diyor.

-Senin adın, Mustafa yavrum

Musti'de soran x kişiye dönerek, başını sallıyor ve

-Edet, benim adım ua, diyor.

X kişi kafasında soru işaretleri ile, durumu anlamaya çalışıyor.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

çok şeker ya.En sonunda dayanamamış çocuk.Bizim kız da ismini bir türlü söyleyemiyor sorduklarında ise daha çok utanıp sessizleşiyor..Aslında çocukları bu tip sorularla sıkmamak lazım değil mi?Standart sorular bunlar,hemen herkes çocukla diyalog kurabilmek için sorar :)

Hülya Konar dedi ki...

aslında musti'de değil bu soranlarda kabahat."yaşamla dans'ın" söylediği gibi diyalog başlatma soruları bunlar.adın ne,yaşın kaç,okula gidiyormusun vs.ancak başka sorularda kullanılabilir.çocuğa faydası olmadığı gibi çocuğu sıkıyor aslında...musti örneğinde olduğu gibi...ayrıca ismini öğrense ne olacak ki,sanki sohbet edecekler...başka sorular sorabilirler.kazağının çok güzel olduğunu kimin ördüğünü,pantolonunu kimin aldığını,hangi çizgi filmleri sevdiğini vb ...
bu tarz sorular çocuğu düşünmeye iter,çocuğun gelişimine katkı sağlar.sonuçta çocuktan alacağımız cevap bizim işimize yaramaz ama bizim çocuğa soracağımız sorular onun çok işine yarar...

birde en kızdığım sorulardan birisi ,
"anneni mi babanı mı daha çok seviyorsun"... ahh keşke tekrar çocuk olsamda biri bana bu soruyu sorsada bende ona şimdiki aklımla sananeeee diye cevap versem :)

edaca dedi ki...

eeee ama cocuk haklı telefuzu zor bı ısım aslında ama masallah uacımaaa :))

betusum bu sayfaya geldıgımde eglence dunyasına gelmısım gıbım stresımı atıyorum kahkayaı basıyorum ve bı sonrakı macerayı heyecanla beklıyorum :))