17 Mart 2009

ZAMAN KAVRAMI

-Anne saat kaç ?

-11 oğlum.

-11'in anlamı ne ?

-Öğlen olmak üzere.

-Öğlenin anlamı ne ?

-Yani birazdan gezmeye gidebiliriz, oyun oynayabiliriz, öğlen yemeği yiyebiliriz, arkadaşını bize davet edebiliriz, ya da babanın işte, abilerinin okulda olduğu, günün güneşli ve aydınlık olduğu zaman canım.

-Hım anladım, peki ayın kaçı anne ?

-17 mart 2009 salı canım. İlkbaharda, mart ayındayız. Ağaçların ve çiçeklerin yeşermeye başladığı, havanın biraz ısınmaya başladığı ilkbahar mevsimdeyiz. Başka sorun var mı oğlum ?:)

-Yok anne.

Sonradan ekleme;

Kısa bir süre sonra,

-Anne "2 saat" in anlamı ne?

Annenin iç sesi;

-2 saatlik bir zaman dilimi nasıl anlatılır acaba ?

9 yorum:

Sevde dedi ki...

Ya yerim seni şeker şey bilmiş bilmiş :):)

kubra zeynep kara dedi ki...

canim masallah cok merakli bir cocuk
diyaloglari okurken musti gozumun onunde belirdi :) eminim cokda sirindir:)

herşeyden azıcık dedi ki...

Çok şeker biraz büyüyüp dışarıya alıştığında saat 2 de canım sıkılıyor anne demeye başlayacak bilesin :))

zehra dedi ki...

masallah benim musticigime :) bu arada gercekten 2 saat nasil anlatilir ki simdiden dusunmeye baslasam cozebilirmiyim bazi sorularin cevablarini :)

Cocukla Cocuk dedi ki...

ne kadar sabır gerektiriyor değil mi soruları cocuklarımızın...bu sorular büyüseler de hiç bitmiyor inan ve ben bazen içinden çıkamıyorum çoğunun :)))

KelebekGibi dedi ki...

:D :D Yine demis gereken laflari Mustimiz:)
HEr saatin ayri bir anlami vakti belirttigini kavrayip ondna 2 yi de sordu sanirim. 2 de ne yapiliyor gibi, ben öyle anladim :P
Annesi ona ne güzelde cevaplar veriyor.
Sevgiler

Betül dedi ki...

ceydacım, yok yok saat 11 in anlamını sordu, ben de o saatlerde neler yapılırsa onunla anlaymaya çalıştım.

saat 2 meselesi şöyle, saatin 2 olduğu zamanı değil, 2 saatlik süreyi sordu, ooff ne karışık biz konuşurken bile karışıyor :)

oguzhan dedi ki...

senin bir dahaki acıkmana kadar geçen süreye 2 saat denir.
diyebiliriz belki.

hülyakonar dedi ki...

Sevgili Miray olaya son noktayı koymuş ...