8 Şubat 2009

ÇAMAŞIR KATLAMACA

Musti neredeyse dört yaşında olacak, hala telaffuz bakımından yaşından küçükmüş gibi konuşuyor. Neyse ki, anlattıkları yaşından küçük değil.

Abilerinin olması, onlarla sürekli vakit geçirmesi, Musti'nin hayata daha fazla uyaran ve tecrübe ile başlamasına neden oluyor. Abilerinden kopya çekip, hazıra konuyor.

Yine harflere çok meraklı, kulak çubuklarından harfler çiziyor, hani bizim zamanımızda fasulyeler, çubuklar vardı ya, onları hatırladım öyle yaptığında.Her gördüğü ürün markasını ve bazı merak ettiği kelimeleri googleden aratıyor, artık sıradan bir şey oldu bu, bizde herkesin oturumu farklı pc de, hepsi de şifreli musti biliyordu şifreyi girebiliyordu, artık ona da sınırlama getirdim, şifreyi değiştirdim, giremiyor, bir süre böyle olacak.

Bazı yazıları kelime kelime bana okutup, bire bir okuma taklidi yapıyor, inşallah 1. sınıfa kadar bu merakı ölmez. Bu konuda ona hiç müdahil olmak istemiyorum.Öğretmek istemiyorum, sistem olarak yanlış bir şey yapmak istemiyorum çünkü.

Aslında büyük abimiz 1. sınıfta iken, bir öğretmen arkadaşımın, Eğitim fakültesi ders kitabı "İlk okuma yazma eğitimi" kitabını almıştım. 1. oğluma evde en doğru desteği verebilemek için kitabı hatmetmiştim. Hala durur, kütüphanemde. "Tümden varım", "tüme gelim" gibi yöntemler var bu konularda bilgi sahibi sayılabilirim.Zaten büyük oğluma da okuma yazmayı ben öğretmiştim,ancak o birinci sınıfta idi. Yine de müdahale etmek istemiyorum. Kendisi ısrarla sorarsa cevap veriyorum.Özel öğretmek gibi bir niyetim yok.

Birde çok güzel çamaşır katlıyor, evet evet çamaşır :) valla ben öğretmedim :) benden güzel katlıyor neredeyse, büyük abisi de pek güzel katlar, sanki mağazadakiler gibi hemde. Ortanca oğlum bana çekmiş, biz pek özenmeyiz katlarken, sıkılırız. Ama Musti cidden güzel katlıyor değil mi ? Hepsini o katladı.




Not: Bir önceki gönderiyi gizledim, google'den çok fazla dergi ismi ile arayıp, gelen olduğu için rahatsız oldum, yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.

7 yorum:

Hülya Konar dedi ki...

keşke katladığı bir çamaşırı fotoğraflasaydın.

şüphem yok yanlışa anlama,sadece onun o şirin halini şuan gözümün önüne getirmek için uğraşmak zorunda kalmazdım :)

GeCe dedi ki...

genelde evde okulan giden çocuklar olduğunda küçük çocuk daha istekli oluyor ve çabuk öğreniyor mesela ben :) ben de evdeki en küçük olarak okula gitmeden çok şeyi öğrenmiştim musti çamaşır da katlıyor ne iyi annesine yardım ediyor aferin

Cocukla Cocuk dedi ki...

aferin mustiye şimdiden başını beceriyor...zaten önünde ağbi ablayla büyüyen çocuklar çok becerikli oluyorlar...bir kere daha alkış sana musti :))

Cocukla Cocuk dedi ki...

bir onceki yazını readerdan okuyup geldik burada saklamış olduğunu yazmışsın o yuzden oraya değil buraya yazıyoruz yorumumuzu:)Dergi röportajında bizden bahsettiğini yazmışsın,bu çok ama çok ince davranışın ikimizi de çok memnun etti, Allah herşeyi güzel kalbine göre versin..sevgiyle kal

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Aman Allahım bayıldım.Hayırlı,akıllı evlat olsunlar inşallah.Kızın olsa bukadar yardım etmezdi sanırım.Aferin onlara valla.
Allah banada acil tarafından evlat versinde bende ütüye sokayım hehe:)))
sevgiler canım

leyya dedi ki...

maşllh barekallah mustafaya..benim oğlum 8 yaşında ve hala bebekliğe özeniyor))sonrayı sonya ,hayırı hayıy yapıyor..sordugumda bebeklerin daha çok ilgi gördüğü için böyle yaptıgını söyledi ,oysa ki bizim evin en bebeği o))çok üstüne gitmiyorum zamanla düzeleceğini umuyorum.
Allah heeep güzelliklerini göstersin..

edaca dedi ki...

senın parmacıklarını yerım ben kuzummm masallah :)